ЗВІТ

вчителя-логопеда Кабанець Марини Сергіївни

про дистанційну роботу в умовах воєнного стану

в Україні

з 1.09.2023 по 24.11.2023

На початку навчального року було проведено логопедичне обстеження 12 дітей.

Результати : Загальне недорозвинення мовлення Ⅰ рівня – 2 дітей. Загальне недорозвинення мовлення Ⅱ рівня-10 дітей.

1.Роботу з дітьми здійснювалася відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та програмою «Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення» (Ірина Кравцова Лариса Стахова).

Освітній процес реалізовувала за принципом інваріативності та варіативності, намагалася інтегрувати різні види діяльності та тісно пов’язати їх з реаліями життя, потребами та інтересами сучасних дітей. Завдання добирала, враховуючи своєрідність роботи в онлайн режимі, та так, щоб вони відповідали віковим особливостям дітей. З кожним із вихованців проводилась індивідуальна робота для постановки та закріплення правильної звуковимови.

Систематично в мережі Viber надсилала для дошкільнят до спільної групи такі види робіт:

1. https://www.youtube.com/watch?v=eu65cNTS7VI

2. https://www.youtube.com/watch?v=2kUge9B3-9I

3. https://www.youtube.com/watch?v=tJGBbj_G5-8

4. https://www.youtube.com/watch?v=EzBiBsdUNuY

5. https://www.youtube.com/watch?v=G2k1v78eQNE

6. https://www.youtube.com/watch?v=GOCt4BVNci0

7. https://www.youtube.com/watch?v=Rg_Z64c1AY8

8. https://youtu.be/ANgvifwKLng?feature=shared

9. https://www.youtube.com/watch?v=iZKOXEQvwXw

10. https://www.youtube.com/watch?v=kI4Q3SghMLU

11. https://www.youtube.com/watch?v=t3h5HVt07sM

12. https://www.youtube.com/watch?v=gJVUZml6njs

13. https://www.youtube.com/watch?v=hZ53AYzcIck

14. https://www.youtube.com/watch?v=xyy0YVWNM_A

15. https://www.youtube.com/watch?v=hZ53AYzcIck

На платформі Zoom були проведені заняття з таких тем:

· «Журавочка»-наш рідний дім, багато іграшок у нім.

· Мама, тато і я –щаслива сім’я .

· Осінь- господарочка. Овочі.

· Фрукти споживаємо, здоров’я добираємо.

· Тиждень БЖД та цивільного захисту.

· Полетіли птахи у вирій.

· На пташиному подвір’ї .

· Тиждень безпеки дорожнього руху.

· Свійські тварини.

До кожної з поданих тем були запропоновані до вивчення вірші.

Під час систематичних занять діти також знайомились зі звуками та буквами. Було вивчено букви: А,О,У,І,И,Е,П,Т. Діти вміють читати склади з даними буквами.

Також діти вміють писати друковані букви. Виділяють заданий звук у слові.

Під час онлайн занять спостерігається позитивна динаміка у виправленні мовленнєвих порушень.

2. Робота з батьками.

Теми консультацій для батьків :

· «Слухняний язичок (артикуляційна гімнастика в домашніх умовах»

· «Як розвивається мовлення дитини».

· «Міфи про мовлення».

· «Секрети створення мовленнєвого середовища вдома».

· «Краще живого спілкування для розвитку мовлення дитини немає нічого» .

· «Особливості розвитку дихання та голосу дітей дошкільного віку».

· «Проведення ігор з дітьми-логопатами».

· «Етапи виправлення звуковимови логопедом».

· «Чи можуть батьки самостійно виправити звуковимову дитини?».

· «Методика Глена Домана»

· « Як вести себе з гіперактивними дітьми».

· «Під’язикова зв’язка. Норма чи патологія?».

3.Самоосвіта. Прослухала вебінари на тему :

1. «Дидактична скарбничка у корекційній роботі з дітьми з ООП» https://vseosvita.ua/webinar/1011/cabinet

2. «Розвиток письма та читання у дітей: практичні рекомендації та ігри для занять» (Сертифікат додається)

https://vseosvita.ua/webinar/970/cabinet

3. «Інклюзія без ілюзії. Відкриваємо двері до рівних можливостей» https://vseosvita.ua/webinar/971/cabinet

4. «Казкотерапія як засіб формування інклюзивної культури дошкільників» https://vseosvita.ua/webinar/958/cabinet

4.Підготовка до занять. Були виготовлені дидактичні ігри:

1. «Хто де живе ?»

Мета: поглибити і розширити знання дітей про тварин, їхні домівки; формувати вміння добирати домівки відповідно до тварин; розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, мислення; закріплювати знання про те, де живуть та чим харчуються тварини; виховувати любов до тварин та інтерес до гри. Матеріал: картинки із зображенням тварин та домівок у яких живуть тварини.

2. «Знайди тінь»

Мета: розвивати увагу, спостережливість, зорове сприйняття, мислення, мовлення дітей, дрібну моторику рук; закріплювати знання дітей про іграшки, їх візуальне зображення; навчати дітей помічати відмінності між силуетами іграшок, знаходити тінь; виховувати бережливе ставлення до іграшок.

3. «Тварини та їх малята»

Мета: Поглибити знання вихованців про диких тварин, познайомити з їх дитинчатами; збагачувати активний словник, сприяти розвитку зв’язного мовлення, слухового сприймання ,пам'яті, уваги, мислення, коригувати вимову, вчити давати повні відповіді на запитання, сприяти вихованню дбайливого ставлення до тварин, бережливого

ЗВІТ

Бережної Марини Петрівни

вихователя дітей старшої групи про дистанційну роботу

в умовах воєнного стану в Україні

з 01.09.2023 по 24.11.2023

Організація освітньої діяльності в закладі освіти в 2023/2024 навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних комплексних програмам, річного плану роботи закладу і була спрямована на забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.

Основними документами моєї роботи - це Базовий компонент дошкільної освіти, освітня програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», парціальна програма: «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку та освітня програма нашого закладу.

У зв’язку з військовою агресією проти України, з метою збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми за 2023/2024 навчальний рік, освітній процес з дітьми дошкільного віку організований в дистанційному форматі та у формі консультацій для батьків.

Навчання відбувається в в онлайн-режимі, у вівторок та четвер кожного тижня заняття проводжу використовуючи платформу Zoom, три дні на тиждень працюю в мережі VIBER.

1.Роботу з дітьми здійснюється відповідно до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». В освітньому процесі використовувала принципи, що передбачають їх систематизацію на основі таких підстав, як цілісність і диференційованість, проектування і організація дитячо-дорослої взаємодії, етапність освітнього процесу. Намагалась інтегрувати різні види діяльності та тісно пов’язати їх з реаліями життя, потребами та інтересами сучасних дітей. Завдання підбирала, враховуючи вікові особливості дітей.

На платформі Zoom підготувала і провела такі заняття:

Ø «Екологічна стежина дитячого садка»

Ø «Порівняння множини предметів. Орієнтація у просторі на,під,за.»

Ø «Вода-це справжнє диво»

Ø «Що на городі в нас росте»

Ø «Число і цифра 2. Пара. Широкий, вузький»

Ø «Правила дорожнього руху»

Ø «Число 1,2. Овал.»

Ø «Відлітають у вирій птахи. Лелека»

Ø «Число і цифра 3.Високий, низький»

Ø «На пташиному подвір'ї»

Ø «Число і цифра 3.Трикутник.»

Ø «Вулиці нашого міста»

Ø «Число і цифра 4.Орієнтування у часі»

Ø «Подорож на ферму»

Ø «Число і цифра 4.Квадрат і прямокутник»

На платформі VIBER були запропоновані інтегровані заняття з ознайомлення із соціумом та художньо-продуктивної діяльності на такі теми:

v «Моя сім'я, моя родина.Оберіг для родини»

v «Сила кожної людини -в дружній родині. Моя сім'я»

v «Чим осінь багата. Тарілка з фруктами»

v «Чим осінь багата?.Консервуємо фрукти»

v «Відлітають у вирій птахи. Лелека»

v «Ластівки прощаються з рідним краєм» (нетрадиційне малювання)

v «Свійські птахи. Півник»

v «У бабусі на подвір'ї. Курчата» (нетрадиційне малювання)

v «Правила дорожнього руху для маленьких пішоходів. Світлофор»

v «Помандруємо вулицею»

v «Домашні тварини. Кішка»

v «Киця-кицюня»

Під час навчання і виховання дошкільників активно використовувала дидактичні (навчальні) ігри, які розвивають спостережливість, уяву, пам'ять, мислення, мовлення, сенсорні орієнтації дітей у розмірах, формах, кольорах, максимально задіюють інтелектуальний потенціал у пізнанні світу і себе:

вправа « Корисно-некорисно», «Хлопчики й дівчата», гра «Професії», рухлива гра «Швидко-повільно», дидактична гра «Що є у дитячому садочку», «Безпека на дорозі», «Небезпечні явища природи», «Відгадай казку», «Що зайве?»

2. Роботу з батьками теж реалізовувала через спільну групу у вищезазначеній мережі. Щоденно надавала індивідуальні консультації батькам щодо виконання завдань відповідно до плану.

Також рекомендувала батькам ознайомитись із порадами різного змісту: «Дистанційне навчання дошкільнят», «Як навчити дитину знайомитися та знаходити друзів», «Роль сім’ї у національно-патріотичному вихованні дітей дошкільного віку», «Як підтримати дітей під час війни», «Вибухонебезпечні предмети», «Щоб не трапилось біди.Правила безпечної поведінки вдома», «Спостерігаємо разом з дитиною», «Гаджети в житті дитини - за і проти», «Малювання - кращий засіб від дитячого стресу», «Попередження дорожнньо транспортного травматизму серед дітей», Як зробити прогулянку пізнавальною для дітей», «Як подбати про безпеку дітей на дорозі?», «Приклад батьків запорука безпеки дитини на дорозі», «Поради батькам під час війни - тримайтеся разом!» Розробила такі рекомендації: «Правила безпеки у зимовий період»

3. Самоосвіта

З метою професійного розвитку систематично займалася самоосвітою.

Прослухала вебінар:

ü «Ігри, що навчають, мотивують і не дають нудьгувати: поради для вихователів» https://www.youtube.com/watch?v=HbBV3TrIpyE&t=10s

ü «Безперервний професійний розвиток педагогічних працівників: навчання як спосіб життя», https://vseosvita.ua/webinar/bezperervnyi-profesiinyi-rozvytok-pedahohichnykh-pratsivnykiv-navchannia-iak-sposib-zhyttia-890.html

ü «Формування національного світогляду особистості: творчі завдання для дистанційного та очного навчання», https://vseosvita.ua/webinar/formuvannia-natsionalnoho-svitohliadu-osobystosti-tvorchi-zavdannia-dlia-dystantsiinoho-ta-ochnoho-navchannia-892.html

ü «Підтримка дітей і дорослих у стресових станах: антистресовий гід», DECIDE<invite@wbnr.im

ü «Формування креативності у дітей дошкільного віку», https://vseosvita.ua/webinar/formuvannia-kreatyvnosti-u-ditei-doshkilnoho-viku-983.html

ü «Культура психологічної безпеки: прийоми емоційної саморегуляції» https://vseosvita.ua/webinar/kultura-psykholohichnoi-bezpeky-pryiomy-emotsiinoi-samorehuliatsii-1005.html

ü «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні. Як підтримати дітей, які втратили одного з батьків чи сиблінга» https://youtube.com/live/5Ro4ehgx5nE?feature=share

ü «Незвичайні види малювання для розвитку дітей» https://www.youtube.com/watch?v=JYwBl-wdxEU

ü « Геокешинг: інноваційні методи дошкільної освіти»

https://www.youtube.com/watch?v=bJOacGFhivM

ü «Психологічна готовність дитини до школи: діагностика та рекомендації»

https://www.youtube.com/watch?v=MLrm868uBSg

Була слухачем ТМО вихователів за темами: «Базовий компонент дошкільнох освіти (2021) як чинник доступної та якісної дошкільної освіти», «Педагогіка партнерства як вагомий чинник забезпечення якості освітнього процесу в ЗДО», «Система заходів з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку», тренінги «Як працювати з дітьми і батьками, які повертаються з окупованих територій», «Як підтримати колег, що втратили рідних на війні.

Як підтримати дітей, що втратили одного з батьків чи сиблінга», «Реагування на самоушкоджуючу поведінку»

4.Підготовка до занять

Підготувала дидактичні ігри з елементами ТРВЗ:

«Що не так?», «Що у мішку?», «Продовжи логічний ряд з геометричних фігур», «Добрі чи злі казкові герої», кільця Луллія.

Кiлькiсть переглядiв: 42